OVER 80000 KUNDER | INGEN DYRETESTING

Kjøpsinformasjon

Salgsvilkår og betingelser

Ved å handle hos oss godtar du følgende betingelser:

Ordren er bindende

Når ordren er lagt, kan den dessverre ikke endres i etterkant. Dette siden alle ordrer går tidlig neste virkedag inn til pakking. Det er heller dessverre ikke mulig å bytte i en allerede lagt ordre. Vi beklager, men disse rutinene er satt for å sikre alle våre kunder raskest mulig levering. Det er naturligvis alltid mulig å sende inn for å bytte/returnere/angre kjøpet etter gjeldende norske lover for tiden har du 14 dagers angrerett.

Bestilling

Ordrebekreftelse: Ved bestilling mottar du automatisk en ordrebekreftelse. Sjekk også din e-post kontos spamfilter. Om du ikke har mottatt denne ta kontakt med oss på kundeservice@makeupmekka.no Trenger du hjelp kan du kontakte oss på kundeservice@makeupmekka.no eller ringe oss på tlf.: +47 46 79 04 44 

Åpningstider kundeservice-tlf:

Mandager: 12.00-16.00
Onsdager: 10.00-15.00
Fredager: 10.00-15.00

Frakt & levering

  • Fraktkostnad: 29 kr ved handel under 649 kr, ellers gratis frakt. Ingen toll, alt sendes fra Norge.
  • Leveringstid: 3-5 dager (ordrer under 100 kr, har 5-9 dagers leveringstid).
  • Leveringsmåte: brev- eller pakkepost med Posten Norge,  A-post levering.
  • Levering Svalbard: 3-5 dager (fraktkostnad som Norge). Ingen mva tilbakebetaling mulig pr i dag.
  • Levering utland: vi leverer ikke til utlandet pr i dag.

Kundens ansvar om riktig adresse

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt da ordrene pakkes tidlig neste virkedag fra vårt lager.

Det er svært viktig at postnummer og gatenummer stemmer, da Posten er meget streng på at disse må være korrekte. Vi fraskriver oss ansvaret om kunden ikke har oppgitt korrekt adresse og vil da vente på en evt retur fra Posten før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for portoutlegg for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling.

C/O adresse viktig om du bor på annen adresse enn din folkeregistrerte

Bor du på en C/O adresse er det viktig at du får med fullstendig navn på den som er folkeregistrert på adressen.

Eksempel:
Stina Johannessen (ditt navn)
C/O Helene Jensen, Sminkeveien 68 (den du bor hos + gate/veinavn)
0454 Oslo

Betalingsmåter

  • VISA & Mastercard & American Express: Du kan betale med disse kortene uten å ha en PayPal konto - du velger selv om du vil opprette en konto eller ei.
  • PayPal konto: Millioner av kunder verden over bruker PayPal av én eneste grunn: Det er enkelt. Du må bare skrive inn e-postadressen og passordet ditt for å bekrefte betalinger. Det går mye raskere enn å grave frem lommeboken og kortet! 
  • Telefonbestilling: Ring inn din bestilling og betal med VISA eller Mastercard.

Betaling - problemer med å gjennomføre betaling

Dette er de vanligste årsakene til at det kan dukke opp problemer når du skal gjennomføre en betaling.

  • Om du velger å betale med kort og ikke logger deg inn i PayPal med konto - så kan du få opp et varsel om enten kortet eller epost adressen allerede er registrert fra før i PayPal. Dette skjer kun om du en eller annen gang har laget deg en PayPal konto og har brukt enten eposten eller kortet ditt til å betale der. Løsningen er da å logge seg inn i PayPal kontoen din eller bare velge en annen epost adresse eller kort.
  • En veldig vanlig årsak, er at du kan ha et gammelt kort registrert i PayPal, utløpsdatoen har gått ut og du må da bare oppdatere kortdetaljene dine i PayPal kontoen din.
  • Ikke dekning på kortet: Veldig kjedelig, veldig dumt! Kom tilbake snart igjen!

Betalingsproblemer - flere løsninger

  • Test å handle fra en vanlig PC enten via Google Chrome eller Firefox som nettleser. Dette bruker å løse de fleste problemene.
  • Klarer du likevel ikke å betale, kan du ringe inn til oss på 46 79 04 44 hverdager mellom kl 10-14 for å betale over telefon med kort, VISA, Mastercard eller AmEx. 


Privacy & sikkerhet ved handel

Våre avtaler med en av verdens største online betalingstjenester, Paypal, sørger for at all informasjon du oppgir, blir kryptert. Dette betyr at ingen, heller ikke vi på Makeup Mekka, kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.

Vi vil aldri dele dine personlige opplysninger med tredjepart foruten vår nettbutikksplattform, Shopify Inc., USA. Shopify Inc. garanterer for å håndtere dine personlige opplysninger fortrolig uten å dele med tredjepart. 



Returer & angrerett

  • 14 dagers åpent kjøp. Salgsvarer kan ikke returneres.
  • Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt. Vi kan ikke ta i mot produkter som er prøvet grunnet hygieniske årsaker.
  • Send tilbake til oss sammen med angrerettsskjema eller ett brev.
  • Porto blir ikke refundert om du returnerer en fullgod vare.
  • Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen (ikke portokostnad) innen 14 dager fra klagen er mottatt hos oss.

Returadresse: Makeup Mekka AS, Konows gate 5, 0192 OSLO.

Garanti - produktgaranti: 

Hvis det forekommer defekter på varer du har kjøpt, vil Makeup Mekka AS overholde alle lovpålagte foreskrifter om produktgaranti. Hvis du har en klage angående innlysende materialfeil eller produksjonsfeil på en vare vi har levert ber vi deg informere oss om dette ved å returnere varen til oss uten forsinkelser og senest 5 dager etter mottagelse av produkt. 

Send inn din klage sammen med produktbilde av det defekte produkter til: 
kundeservice@makeupmekka.no

Defekte/skadede varer/ordrefeil - garanti:

  • Knust/ødelagt vare under frakt; om produktet du har kjøpt har blitt skadet/ødelagt må du senest innen 14 dager etter mottagelse gi beskjed til oss om skaden for å få nytt produkt. Send inn din klage sammen med produktbilde av det skadede produktet til kundeservice@makeupmekka.no 
  • Vi vil da erstatte ditt defekte produkt med et nytt innen 7 dager fra mottatt klage.
  • Feil i ordrer skal meddeles oss uten forsinkelse etter mottagelse av ordren og senest 14 dager etter mottagelse av ordren.

Reklamasjoner

  • Om det mot formodning skulle være en feil ved varen eller du får en reaksjon på produktet, kan du sende en klage til oss på epost til kundeservice@makeupmekka.no - legg ved bilde av produktet, ordrenr og eposten du handlet fra. I noen tilfeller vil vi be om å få varen tilsendt tilbake til oss. Klagen må være oss i hende innen rimelig tid fra du har mottatt varen. Denne fristen har vi satt til 3 mnd. Vi refunderer da ordresummen innen 14 dager fra klagen er mottatt. Du vil få en bekreftelse på epost når vi har mottatt reklamasjonen din.
  • Vi benytter oss kun av EU godkjente ingredienser i våre produkter og du finner alle våre ingredienser her: http://www.makeupmekka.no/pages/ingrediensliste
  • Om du tidligere har reagert på kosmetikk, så anbefaler vi at du nøye leser gjennom ingredienslisten til produktet du vurderer å kjøpe. Har du allerede kjøpt produktet; gjør en hjemmetest på et lite hudområde først, før du tar produktet i bruk.

Returadresse: Makeup Mekka AS, Konows gate 5, 0192 OSLO

Farger

Vi treffer rimelige tiltak for å gjengi egenskapene til våre produkter på en nøyaktig måte, herunder sammensetningen og farger. Hvilken farge du vil se, er avhengig av hvilket datasystem du bruker, og vi kan ikke garantere at datamaskinen din vil gjengi slike farger på en nøyaktig måte.

Priser & promotions

Vi har ofte kampanjer & morsomme tilbud. Disse må du benytte deg umiddelbart mens kampanjen pågår. Det er ikke anledning til å få disse prisene i etterkant.

 

Opplysninger i nettbutikken

Vi tilstreber å gi kunder så korrekt informasjon om produktene som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Hvis utsolgt forbeholder vi oss videre retten til å kansellere bestillingen eller deler av denne. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, ev. sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Se lagte bestillinger

Du kan logge deg inn på din konto for å sjekke dine tidligere ordrer og ordrer du nettopp har lagt. Du må ha kundekonto for å kunne sjekke dette. Slik kan du følge med når vi ekspederer og sender den ut til deg. Om du ikke har kundekonto, får du en epost når vi behandler, sender ut eller endrer noe i ordren din.

Lag kundekonto

Du kan gjøre det på 2 måter. Før du bestiller eller underveis når du har kommet til kassen.

Før du handler:

  1. se etter det lille, rosa "person-ikonet" helt oppe til høyre i menyen. Helt øverst.
  2. trykk på ikonet.
  3. her kommer det opp et skjema, bruk det til høyre.
  4. lag deg en konto.
  5. klikk på "lag konto".


Glemt passord

  1. se etter det lille, rosa "person-ikonet" helt oppe til høyre i menyen. Helt øverst.
  2. trykk på ikonet.
  3. klikk på "Glemt passord" - ca midt på siden noe til venstre.
  4. skriv inn e-postadressen din som du brukte når du registrerte deg.
  5. klikk på "Send".
  6. du får et nytt passord tilsendt til e-postadressen din.

Dyretesting

Vi elsker dyr og er 100 % i mot dyretesting. Ingen av våre produkter er testet på dyr. Fra 11.mars 2013 ble også heldigvis innført forbud mot salg og import av dyretestet kosmetikk i EU. Dette har vi valgt å følge. 80 % av våre produkter kommer fra EU, og underlagt EU-reglement og resterende er bekreftet ikke testet på dyr. Det er ikke nødvendig lengre å teste på dyr.

Når vi skal teste nye produkter, bruker vi kun velkjente & trygge ingredienser. Vi tester kun på frivillige brukerpanel & oss selv. Liker vi produktet, tror vi du også vil like det!

Konkurranser

Om du vinner en konkurranse hos oss, kontakter vi deg og ber deg om å maile oss din adresse slik at vi kan sende ut premien din. Frist for å sende inn adresse er 3 mnd etter at vi har kontaktet deg.

Søk i butikken