100% vegansk & cruelty free
Bra kvalitet til lav pris
Norsk merke

Betalningsinformasjon


KLARNA CHECKOUT


Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmetoden som passer deg best.


En finesse med Klarna Checkout er at vi skiller på kjøp og betaling. Først bekrefter du ditt kjøp og deretter velger du hvordan du vil betale. Betalingsmåtene som kan komme til å tilbys er faktura, delbetaling, kortbetaling eller bankoverføring. Alle er like sikre. Ved å gi eller etterspørre informasjon i Klarna Checkout, godtar du våre vilkår for bruk og vår bruk av dine personopplysninger som beskrevet nedenfor.


Klarna Checkout Brukervilkår


Ved å bruke Klarna Checkout, samtykker du i Klarna Bank AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", forhold som beskrevet nedenfor, inkludert eventuelle vedlegg eller annet materiale som det henvises til ("Vilkårene").


Fra og med at du gir eller ber om informasjon begynner du å bruke Klarna Checkout. Derigjennom samtykker du også i vår bruk av dine personopplysninger, inkludert muligheten for å overføre opplysningene til tredjepart eller for behandling utenfor EU / EØS.


For å kunne bruke Klarna Checkout, må du være minst 15 år.


Identifikasjon, tilpasning og risikovurdering

For trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, og for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling må Klarna verifisere din identitet.


Klarna innhenter ytterligere informasjon som fødselsnummer, navn og adresse, valg av kredittalternativer, samt kredittinformasjon fra ulike leverandører.


Klarna benytter også den informasjonen som du kan ha liggende fra tidligere kjøp, offentlig tilgjengelig informasjon og informasjon på internett om hvordan du har oppfylt våre betalingsbetingelser, for å foreta en risikovurdering.


Klarna Checkout justerer automatisk risikovurderingen, og dermed også utformingen av tjenesten, hver gang du bruker tjenesten, og du trenger ikke å oppgi mer informasjon enn nødvendig.


I noen tilfeller vises din tidligere angitte og av Klarna godkjente adresse så snart du har oppgitt din e-postadresse og postnummer. Den godkjente adresse får kun anvendelse for å forhåndsutfylle adresseopplysningene i direkte forbindelse med ditt kjøp.


Ved å fullføre kjøpet, bekrefter du din identitet og riktig leveringsadresse.


Betaling, gebyrer

Klarna Checkout viser de betalingsmåter som kan tilbys til deg.


Gjeldende betalingsalternativer som i dag kan tilbys av Klarna Checkout er;

  • faktura
  • kontokreditt
  • kredittkort
  • direkte betaling via bank

- Faktura ligger som standard betalingsmåte der det er mulig.

- Ved betaling med faktura gjelder Klarnas til enhver tid gjeldende fakturavilkår: 14 dagers kreditt.

- Ved for sen betaling purregebyr i henhold til inkassoforskriftens satser samt den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente.

- Det koster ingenting å bruke Klarna Checkout. Eventuelle skatter og/eller gebyrer kan tilkomme gjennom den valgte betalingsmåte, se nærmere individuelle vilkår for betaling for varen du velger.

- Klarna kan til enhver tid legge til eller fjerne en eller flere betalingsmåter av de som tilbys i Klarna Checkout.

- Når du sluttfører et kjøp via Klarna Checkout inngår du og Klarna en avtale der Klarna bl.a. garanterer at du ikke behøver å betale dersom du ikke får dine varer.Klarna erstatter samtidig butikken for det du har handlet og overtar dermed retten til å få betalt. Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, så går din betaling til å regulere Klarnas krav.


Bruk

Klarna eier alle rettigheter til Klarna Checkout. Som bruker, kan du bare bruke tjenesten som anvist for å utføre kjøp, inntil videre og i samsvar med Vilkårene.


Dersom du tidligere har handlet med Klarna Checkout og oppgitt adressen din, kommer denne til å fylles ut automatisk så snart du har oppgitt e-postadressen og postnummeret ditt.


Du kan angre på denne funksjonen direkte i Klarna Checkout, eller ved å sende en e-post til personvern@klarna.no når helst du ønsker det.


Erklæring

Du erklærer at all informasjon du gir er korrekt og din egen, og at du kan inngå avtaler fritt og uten verge, bobestyrer eller annen persons samtykke.


Hvis du benytter tjenesten på vegne av en juridisk person, garanterer du også at du har myndighet til å inngå denne avtalen og aksepterer Vilkårene i sin helhet på vegne av den juridiske personen.


Ved å oppgi personlig informasjon på vegne av andre personer, bekrefter du at du også har samtykke til å oppgi slike data, og at opplysningene kan brukes til de formål og på de måter som er beskrevet i disse Vilkårene.


Misbruk

Du erklærer at all informasjon du gir er korrekt og din egen, og at du kan inngå avtaler fritt og uten verge, bobestyrer eller annen persons samtykke.


Hvis du benytter tjenesten på vegne av en juridisk person, garanterer du også at du har myndighet til å inngå denne avtalen og aksepterer Vilkårene i sin helhet på vegne av den juridiske personen.


Ved å oppgi personlig informasjon på vegne av andre personer, bekrefter du at du også har samtykke til å oppgi slike data, og at opplysningene kan brukes til de formål og på de måter som er beskrevet i disse Vilkårene.


Personvern

Klarna og våre samarbeidspartnere vil behandle dine personopplysninger for å kunne tilby deg en enklere betalingstjeneste via Klarna Checkout og for å forenkle betalingsprosessen neste gang du bruker Klarnas tjenester.


Klarna bruker personopplysninger for det formål å sikre din identitet, administrere kundeforhold, hindre misbruk eller utnyttelse av betalingstjenester, utføre kundeanalyser, kredittvurdering, risikoanalyser, risikostyring, forretningsutvikling, kommersielle- og markedsføringsformål for egen del og for våre spesielt utvalgte partnere, og til å overholde gjeldende regulatoriske krav for øvrig.


Personopplysninger er enhver informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til deg. Følgende er eksempler på personopplysninger som Klarna behandler:

  • Kontaktinformasjon - navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer m.m..
  • Fødselsnummer
  • Betalingsinformasjon - kortnummer, fakturainformasjon, m.m
  • Finansiell informasjon - for eksempel informasjon om inntekt og eventuelle betalingsanmerkninger (anvendes i de tilfeller det blir foretatt en kredittvurdering)
  • Artikkelinformasjon - informasjon vedrørende de kjøp som blir gjort
  • Historisk informasjon – informasjon om tidligere kjøp, hvordan du tidligere har overholdt vilkårene for betaling, eventuelle avslag m.m
  • Informasjon om din datamaskin/enhet - IP-adresse, språkinnstillinger, nettleserinnstillinger m.m.

Allment tilgjengelig informasjon på internett

Fødselsnummer brukes til identifisering og som kundenummer ved kundehåndteringsformål i Klarnas system.


Om du tidligere har brukt Klarna kan det finnes tidligere lagret informasjon om deg, for eksempel kundehåndtering, dokumentasjonskrav eller lignende autoriserte formål.


Klarna kommer til å anvende eventuell slik informasjon for å sikkerstille din identitet og forenkle din anvendelse av Klarna Checkout.


Klarna kan også bruke elektronisk kommunikasjon (f.eks kommunikasjon via SMS og e-post) i kontakten med deg.


Klarna kan gi informasjon til andre selskaper innenfor Klarna-gruppen, som da også kan bruke informasjonen på den måten og til de formål som beskrevet her.


Av administrative formål, kan informasjonen også gjøres kjent for den e-handler/nettbutikk hvor du gjorde kjøpet og til våre spesielt utvalgte partnere for kundeanalyse og markedsføring.


Videre kan informasjon gis videre i forbindelse med overføring av fordringer til inkassoforetak eller tilsvarende.

Informasjonen kan også overføres til behandling utenfor EU/EØS-området til en stat som ikke har samme nivå på beskyttelse av personopplysninger.


Klarna verner om personopplysninger og vil iverksette nødvendige sikkerhetstiltak for å beskytte opplysningene.


Du har rett til en gang per år å gi en skriftlig anmodning om tilgang til informasjonen som berører deg.


Du har også rett til å korrigere feilaktige opplysninger og velge å ikke motta ytterligere markedskommunikasjon.


Klarna Bank AB (publ) er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger og svensk lov gjelder for den behandlingen.


Se Klarnas Privacy Statement for en nærmere beskrivelse av Klarnas behandling av personopplysninger.


Ytterligere innformasjon kan også innhentes gjennom å kontakte Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com.


Ved å bruke Klarna Checkout, godtar du vår bruk av dine personopplysninger på den måten som er beskrevet her, inkludert eventuell overføring til et annet selskap eller land utenfor EU/EØS-området.


Klarna kan også bruke dine opplysninger for elektronisk kommunikasjon i for eksempel markedsføring om du betaler gjennom Klarna konto.


Du kan alltid trekke tilbake ditt samtykke for disse formål ved å sende en e-post till Personvern[at]klarna.no.


Cookies

Klarna benytter cookies. En cookie er en liten tekstfil som sendes fra Klarnas webserver og lagres av nettleseren din for å gi deg tilgang til ulike funksjoner.


Klarna bruker cookies for eksempel for å tilpasse Klarna Checkout etter din person og for interne analyser av hvordan nettstedet vårt brukes. Cookies kan ikke skade din datamaskin.


Se også Klarnas Informasjon om cookies for mer informasjon om hvordan Klarna bruker cookies.


Ved å bruke Klarna Checkout, godtar du vår bruk av cookies.


Endringer, tillegg og andre tjenester

Klarna endrer og utbedrer stadig sine tjenester og forbeholder seg retten til å endre Vilkårene for videre bruk av Klarna Checkout. Les derfor alltid gjennom Vilkårene før hvert nytt kjøp.


For øvrige tjenester som Klarna tilbyr gjelder Klarnas til enhver tid gjeldende forhold og prislister på slike tjenester. Vilkår og prisliste er tilgjengelig på www.klarna.no.


Om det viser seg at ett vilkår ikke er gjennomførbart skal dette ikke påvirke øvrige vilkår.


Defekte/skadede varer/ordrefeil - garanti:

Knust/ødelagt vare under frakt; om produktet du har kjøpt har blitt skadet/ødelagt må du senest innen 14 dager etter mottagelse gi beskjed til oss om skaden for å få nytt produkt. Send inn din klage sammen med produktbilde av det skadede produktet til kundeservice@makeupmekka.no


Vi vil da erstatte ditt defekte produkt med et nytt innen 7 dager fra mottatt klage.

Feil i ordrer skal meddeles oss uten forsinkelse etter mottagelse av ordren og senest 14 dager etter mottagelse av ordren.


Reklamasjoner

Om det mot formodning skulle være en feil ved varen eller du får en reaksjon på produktet, kan du sende en klage til oss på epost til kundeservice@makeupmekka.no - legg ved bilde av produktet, ordrenr og eposten du handlet fra. I noen tilfeller vil vi be om å få varen tilsendt tilbake til oss. Klagen må være oss i hende innen rimelig tid fra du har mottatt varen. Denne fristen har vi satt til 3 mnd. Vi refunderer da ordresummen innen 14 dager fra klagen er mottatt. Du vil få en bekreftelse på epost når vi har mottatt reklamasjonen din.


Vi benytter oss kun av EU godkjente ingredienser i våre produkter og du finner ingrediensene under hvert produkt.

Om du tidligere har reagert på kosmetikk, så anbefaler vi at du nøye leser gjennom ingredienslisten til produktet du vurderer å kjøpe. Har du allerede kjøpt produktet; gjør en hjemmetest på et lite hudområde først, før du tar produktet i bruk.


Returadresse:

Makeup Mekka AS

Selma Ellefsensvei 10

0581 OSLO


Klager

Du kan sende inn skriftlig eller muntlig klage til Klarnas avdeling for konfliktløsning. Dette gjør du ved å benytte kontaktskjemaet på Klarnas hjemmeside, www.klarna.com, https://www.klarna.com/customer-service/customer-service-mail-form eller vanlig postgang til Klarnas registrerte adresse (angi "Klage" på konvolutten). Skulle vi mot formodning ikke være i stand til å finne en løsning i forbindelse med klagen kan klagen sendes videre til den svenske nemnden for forbrukerklager (ARN). Klarna deltar i slike forhandlinger i henhold til selskapets lovpålagte forpliktelser. Du finner ytterligere informasjon om forutsetninger for klageadgang på ARNs nettside: http://arn.se/other-languages/english-what-is-arn/. Tvisten kan legges frem på alle offisielle EU-språk og sendes via ODR-plattformen til EU-kommisjonen. Tvisten vil deretter bli videresendt til ARN. Du finner ODR-plattformen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Du kan også kontakte ARN på svensk ved hjelp av vanlig postgang eller ved personlig fremmøte på følgende adresse: Allmänna reklamationsnämnden, Postbox 174, 101 23 Stockholm, Sverige. Besøksadresse: Kungsholmstorg 5, Stockholm.


Oppsigelse

Retten til å bruke Klarna Checkout vedvarer inntil en av partene sier opp avtalen. Slik oppsigelse har umiddelbar virkning, men påvirker ikke vilkår og forpliktelser for fullførte kjøp (ubetalte regninger, avgifter, m.m.), eller retten til å behandle personopplysninger på den