INGEN DYRETESTING 

Kjøpsinformasjon

Kjøpsvilkår og øvrige betingelser, ved å handle hos oss godtar du følgende:


NB! Vi sender kun til Norge. Du kan ikke bestille i nettbutikken om du bor i et annet land.


For spørsmål om betaling kontakt Klarna på telefon 21 01 89 91.

For spørsmål om levering kontakt Helt Hjem på: http://helthjem.no/kundesupport

 

Ordren er bindende

Når ordren er lagt, kan den dessverre ikke endres i etterkant. Dette siden alle ordrer går tidlig neste virkedag inn til pakking. Det er heller dessverre ikke mulig å bytte i en allerede lagt ordre. Vi beklager, men disse rutinene er satt for å sikre alle våre kunder raskest mulig levering. Det er naturligvis alltid mulig å sende inn for å bytte/returnere/angre kjøpet etter gjeldende norske lover for tiden har du 14 dagers angrerett.

 

Bestilling

Ordrebekreftelse: Ved bestilling mottar du automatisk en ordrebekreftelse. Sjekk også din e-posts spamfilter.

 

Frakt & levering

Vi benytter Helt Hjem Netthandel AS som fraktleverandør på alle våre pakker. Du vil motta din pakke i postkassen, på dørmatten eller på ditt nærmeste utleverinssted, dersom levering hjem ikke er et alternativ. 

  • Fraktkostnad: 29 kr ved handel under 600 kr, ellers gratis frakt. Ingen toll, alt sendes fra Norge.
  • Leveringstid: 1-5 dager. Levering skjer 6 dager i uken, pluss søndager i visse områder.
  • Leveringsmåte: Pakke leveres på natten i postkassen eller dørmatte, evt nærmeste utleveringssted. 
  • Levering Svalbard: 3-9 dager (fraktkostnad som Norge). Ingen mva tilbakebetaling mulig pr i dag.
  • Levering utland: Vi leverer ikke til utlandet pr i dag.

 

Sporing av pakken

I leveringsbekreftelsen får du tilsendt sporingsnummer på pakken din, du kan selv spore hvor pakken din er her: Helt Hjem Sporing

 

Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke 

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt da ordrene pakkes tidlig neste virkedag fra vårt lager.


Om du er usikker på hvilken adresse du er registrert på kan du sjekke det her: Mine adresser


Kunden overtar ansvar for pakken ved utlevering. Det vil si at Kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert, og hente den fra utleveringsted innen den blir sendt i retur til oss.

 

Vi kan ikke ta ansvaret dersom kunden har oppgitt feil adresse eller ikke hentet ut sin pakke og vil da vente på en evt retur før vi sender ut pakken på nytt. Kunden må selv stå for portoutlegg for ny utsendelse. Kunden kan velge å angre kjøpet, men porto blir da trukket fra ordresum før tilbakebetaling. Ved uavhentet pakke ilegges et returbehandlingsgebyr på 100 kroner.

 

Husk å skrive C/O i adressefeltet om du bor på annen adresse enn din folkeregistrerte.

Bor du på en C/O adresse er det viktig at du får med fullstendig navn på den som er folkeregistrert på adressen.

Eksempel:

Stina Johannessen (ditt navn)

C/O Helene Jensen, Sminkeveien 68 (den du bor hos + gate/veinavn)

0454 Oslo

 

Betalingsmåter


Kortbetaling: 

Du kan betale med VISA eller Mastercard. Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode. 

Kortnummer lagres ikke av MAKEUP MEKKA etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. 



Betaling med faktura:

Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.


Ved å velge Klarna faktura får du


  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet


  • Delbetaling med faktura

    Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

    Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

    Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.


    Ved problemer med å gjennomføre betaling kontakt Klarna på telefon 21 01 89 91.


    Returer & angrerett

    • 14 dagers åpent kjøp. Salgsvarer kan ikke returneres.
    • Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt. Vi kan ikke ta i mot produkter som er prøvet grunnet hygieniske årsaker.
    • Send tilbake til oss sammen med angrerettsskjema eller ett brev.
    • Porto blir ikke refundert om du returnerer en fullgod vare.
    • Hvis du velger å returnere eller angre ditt kjøp er du selv ansvarlig for fraktkostnad.

     

    Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen (ikke portokostnad) innen 14 dager fra varene er mottatt hos oss.


    Returadresse:

    Makeup Mekka AS

    Konows gate 5

    0192 OSLO. 

     

    Garanti - produktgaranti: 

    Hvis det forekommer defekter på varer du har kjøpt, vil Makeup Mekka AS overholde alle lovpålagte foreskrifter om produktgaranti. Hvis du har en klage angående innlysende materialfeil eller produksjonsfeil på en vare vi har levert ber vi deg informere oss om dette ved å returnere varen til oss uten forsinkelser og senest 5 dager etter mottagelse av produkt. 

     

    Send inn din klage sammen med produktbilde av det defekte produkter til: 

    kundeservice@makeupmekka.no

     

    Defekte/skadede varer/ordrefeil - garanti:

    Knust/ødelagt vare under frakt; om produktet du har kjøpt har blitt skadet/ødelagt må du senest innen 14 dager etter mottagelse gi beskjed til oss om skaden for å få nytt produkt. Send inn din klage sammen med produktbilde av det skadede produktet til kundeservice@makeupmekka.no 

    Vi vil da erstatte ditt defekte produkt med et nytt innen 7 dager fra mottatt klage.

    Feil i ordrer skal meddeles oss uten forsinkelse etter mottagelse av ordren og senest 14 dager etter mottagelse av ordren.

     

    Reklamasjoner

     Om det mot formodning skulle være en feil ved varen eller du får en reaksjon på produktet, kan du sende en klage til oss på epost til kundeservice@makeupmekka.no - legg ved bilde av produktet, ordrenr og eposten du handlet fra. I noen tilfeller vil vi be om å få varen tilsendt tilbake til oss. Klagen må være oss i hende innen rimelig tid fra du har mottatt varen. Denne fristen har vi satt til 3 mnd. Vi refunderer da ordresummen innen 14 dager fra klagen er mottatt. Du vil få en bekreftelse på epost når vi har mottatt reklamasjonen din.


    Vi benytter oss kun av EU godkjente ingredienser i våre produkter og du finner ingrediensene under hvert produkt.

    Om du tidligere har reagert på kosmetikk, så anbefaler vi at du nøye leser gjennom ingredienslisten til produktet du vurderer å kjøpe. Har du allerede kjøpt produktet; gjør en hjemmetest på et lite hudområde først, før du tar produktet i bruk.


    Returadresse:

    Makeup Mekka AS

    Konows gate 5

    0192 OSLO. 

     

    Farger

    Vi treffer rimelige tiltak for å gjengi egenskapene til våre produkter på en nøyaktig måte, herunder sammensetningen og farger. Hvilke farger du vil se, er avhengig av hvilken skjerm du sitter foran, og vi kan ikke garantere at skjermen din vil gjengi slike farger på en nøyaktig måte.

     

    Priser & promotions

    Vi har ofte kampanjer & morsomme tilbud. Disse må du benytte deg umiddelbart mens kampanjen pågår. Det er ikke anledning til å få disse prisene i etterkant.

     

    Opplysninger i nettbutikken

    Vi tilstreber å gi kunder så korrekt informasjon om produktene som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Hvis utsolgt forbeholder vi oss videre retten til å kansellere bestillingen eller deler av denne. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, ev. sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

     

    Se lagte bestillinger

    Du kan logge deg inn på din konto for å sjekke dine tidligere ordrer og ordrer du nettopp har lagt. Du må ha kundekonto for å kunne sjekke dette. Slik kan du følge med når vi ekspederer og sender den ut til deg. Om du ikke har kundekonto, får du en epost når vi behandler, sender ut eller endrer noe i ordren din.

     

    Glemt passord

    Kontakt kundeservice.

     

    Dyretesting

    Vi elsker dyr og er 100 % i mot dyretesting. Ingen av våre produkter er testet på dyr. Fra 11.mars 2013 ble også heldigvis innført forbud mot salg og import av dyretestet kosmetikk i EU. Dette har vi valgt å følge. 80 % av våre produkter kommer fra EU, og underlagt EU-reglement og resterende er bekreftet ikke testet på dyr. Det er ikke nødvendig lengre å teste på dyr.

     

    Når vi skal utvikle nye produkter, bruker vi kun velkjente og trygge ingredienser. Vi tester kun på frivillige brukerpanel og oss selv. Liker vi produktet, tror vi du også vil like det!

     

    Konkurranser

    Om du vinner en konkurranse hos oss, kontakter vi deg og ber deg om å maile oss din adresse slik at vi kan sende ut premien din. Frist for å sende inn adresse er 3 mnd etter at vi har kontaktet deg.